MATIK start Raasiku Koolis -Innovatsiooni ja koostöö jõud

Innovatsiooni ja koostöö jõud – MATIK start Raasiku Koolis

2.mail toimus Raasiku Kooli õpetajatele inspiratsiooni ja teadust täis õppepäev Rakett69 Teadusstuudios. Päeva eesmärk oli avada MATIK (matemaatika, teaduse, tehnoloogia, inseneeria ning kunstide lõiming) tausta ja astuda koostöiselt esimesed olulised sammud selle suunas, et Raasiku Kooli III kooliastmes saaks MATIK-õpet rakendada. 

Õpetajatele jagasid teadmisi ja inspiratsiooni: Juta Asuja Inseneriakadeemiast, Andres Sirel Insplay`st, Virgi Roop GAGist, Raina Vilkes Emili Koolist ja Ander Sile Tallinna Lasnamäe Mehaanikakoolist. 

Koolijuht Triin Hallik mõtestas MATIK tähendust lisaks algupärasele tähendusele ka sõnade kaudu, mida on ühel kooliperel kindlasti MATIK rakendamiseks ja tuleviku tegijate õpetamiseks vaja. 

M – meelekindlus

A – avastusrõõm

T – teadus

I – innustus

K – koostöö

Õppepäeva olulisteks teemadeks olid inseneeria jätkusuutlikkus, tehisintellekti roll hariduses ning mängulise õppimise tähtsus. 

Juta Asuja tutvustas Inseneriakadeemiat, mis on Eesti riigi, õppeasutuste, ettevõtete ja erialaliitude koostööalgatus inseneeria valdkonnaga seotud hariduse kvaliteedi tõstmiseks ja vajaliku tööjõuressursi tagamiseks ning valdkonna populaarsuse suurendamiseks. Asuja tõi välja, et OSKA raporti soovituste baasil koostati Inseneriakadeemia toetuste andmise tingimused, mille alla kuulub ka projekt “MATIK õppe väljatöötamine 3. kooliastmes”. Antud projekti on hetkel kinnitatud viis partnerkooli, millest üks on Raasiku Kool. Juta Asuja kinnitas teadmist, et inseneeria puudutab meid kõiki ja ainus viis edasi minna on koostöö kõrg-, kutse-, üld- ja huvihariduses, kaasates erasektorist valdkonna spetsialiste.  

Andres Sirel arutles, kuidas tehisintellekt ja tehnoloogia kujundavad tulevikku ning miks on oluline õpetajatel toetada õpilasi tulevikuoskuste omandamisel. Nendeks oskusteks on teiste kõrval loovus, kriitiline mõtlemine, digipädevus ja probleemide lahendamine. Lisaks tõi ta esile mängu olulisuse õppimises, kuna see treenib aju ootamatusteks. 

MATIK lähenemine sai alguse STEM ülesannete loomisest, mis keskendus teadusele, tehnoloogiale, inseneeriale ja matemaatikale. Hiljem mõisteti kujutavate kunstide ja ka disaini tähtsust, mis viis täienduseni ka nimetuses – STEAM.

STEAM ülesanded või projektid, näiteks Virgi Roopi poolt tutvustatud Gustav Adolfi Gümnaasiumis toimuvad leiutamise tunnid 4.klassidele ja lõimingülesanded gümnaasiumi astmele, näitavad, kuidas praktilised tegevused motiveerivad õpilasi teaduse ja tehnoloogia maailma avastama.

Emili Kooli direktor, Raina Viltres rääkis enda kooli kogemusest seoses projektõppega, kus õpilaste enda tagasiside ja avalikud esitlused mängivad suurt rolli. 

Ander Sile tutvustas Mehaanikakooli võimalusi, kus õpilased saavad praktilisi inseneeriaoskusi ja kutsehariduse, mis valmistab neid ette nii tööturule sisenemiseks kui ka edasisteks õpinguteks.

Õppepäev kulmineerus Rakett 69 teadussessiooniga, kus õpetajad said kogeda praktilist ja teadust täis õppimist.

MATIK tegevused saavad Raasiku Koolis hoo aina enam sisse. Meie tegevustega aitab kursis olla kodulehe uudiste jälgimine. Põnevat uudistamist ja kaasaelamist!