LKK uudiskiri #15

Oktoober

Oktoober jätkus aktiivsete ainetundide lainel:

8. klassid mängisid vene keele tundides erinevaid õppemänge teemal: “Minu nädal”. Kõigepealt võeti üks mängukaart ja numbri järgi pidi tahvlile kirjutama selle nädalapäeva, mitmes päev see nädalas on. Teise mänguga harjutati ütlema, kus ja mis nädalapäeval sa olid. Veeretati täringut ja otsiti klassis üles selle numbriga vahtraleht. Vahtralehe taga oli nädalapäev ja mingi koht. Nende sõnadega tuli koostada lause.

7. klass õppis vene keele tunnis omadussõnu läbi mängu. Mäng koosnes kolmest osast. Kõigile õpilastele oli selja peale pandud nimekaart ühe omadussõnaga, aga ta ei teadnud, mis see on. Õpilane pidi selle ära arvama, nimetades järjest erinevaid omadussõnu. Kui ta ära arvas, siis pidi ta leidma sellele sõnale tõlke ja pärast kontrollisime, kas said õiged paarid. Kolmandaks pidi mälu järgi vihikusse kirja panema kõik mängus olnud 8 omadussõna ja leidma neile vastandsõna.

6. klass tegi vene keele tunnis õuesõpet. Orienteeruti Navicup kaardirakenduse abil ja otsiti üles 20 punkti Raasikul. Igas punktis tuli vastata valikvastustega küsimustele 1.-3. teema kohta. Teises tunnis korrati nimisõnade sootunnuseid ja näidati õiget kaarti.

4. klass kordas loodusõpetuse kontrolltööks. Algul lahendasid ristsõna klassis oma peaga ja kui enam ei teadnud, siis oli võimalus minna koridorist vastuseid otsima. Kusjuures ristsõna ei tohtinud kaasa võtta ehk pidi vaatama koridorist vastuse ja siis klassis kirja panema.

4. klass õppis lühendeid. Ühele poole paberile tuli kirjutada lühend ja teisel poole seletus. Käidi klassis ringi ja küsiti kaaslaselt lühendeid, seejärel vahetati sedelid.

2.K käis loodusõpetuse tunnis õues jalutamas ja ilma vaatlemas

1.K kinnistas liikudes ainsust ja mitmust. Rühmitati seinal olevaid sõnu ainsuseks ja mitmuseks. Seejärel otsiti klassis sõnadest täishäälikuid ja moodustati töölehel olevaid sõnu sisaldavaid lauseid.

1.K keskendus läbi lõimingu 4 tunni jooksul aastaaegadele, kuudele, aastaaegade muutustele ja tunnustele. Päeva käigus toimusid pikemad arutelud, õues tegutsemised, looduskalendri videote vaatamised, veebis mängude mängimine jpm. Päeva lõpus pandi veel proovile laste koostööoskus, mille tulemusel sündisid igat aastaaega tutvustav pilt.

Raamatu aasta puhul ja enne õuesõppenädalat jagasime kooli instagrami lehel mõningaid soovitusi meie vene keele õpetaja Linda kogumikust. 

Kooli instagrami lehel @raasikukool tasub silma peal hoida, sest kajastame seal aeg-ajalt ka oma igapäevaseid liikumistegevusi.

Spordiuudiseid:

Oktoober oli korvpallikuu, sest toimusid Harjumaa koolidevahelised meistrivõistlused korvpallis. Lähemalt loe SIIT.

November:

November algas õuesõppenädalaga. Mida meie kooli õpetajad koos õpilastega õues ette võtsid saab lugeda SIIT.

Lisaks jagus aktiivseid ainetunde ka tuppa ja novembri teistele nädalatele:

1.K kordas vastandsõnu. Selleks tuli leida töölehel olevale sõnale seinalt sobiv vastandsõna.

 2.M kordas loodusõpetuses kehaosade nimetusi.

6. klass mängis vene keele tunnis mängu: “Kuidas läheb?”. Tuli ennast tutvustada ja küsida sõbra nime ning kuidas tal läheb. Olenevalt vastusest, tuli kohti vahetada.

6. klass tegi vene keele tunnis õuesõpet. Korrati omastavaid asesõnu ja õpitud sõnavara.

6. klassi soome keele tund oli liikumist täis. Otsiti erinevaid sõnaliike algul koolimajas sees ja siis ka õues. Harjutati paaristöö oskusi ja ka veebisõnastiku kasutamist.

7. klass mängis vene keele tunnis memoriini “Värvid”. Purgikaante alt tuli üles leida paarid ja kõiki värve vene keeles nimetada.

7. klass mängis vene keele tunnis liikuvat Kahooti. Teema: “Värvid”. Tuli liikuda õige vastuse juurde.

8.V klass tegi vene keele tunnis õuesõpet. Tund algas kõnniloenguga, kuulati helifaili ja korrati sõnu teemal: “Minu päev ja minu hobi”. Õuealalt tuli üles leida 21 pilti ja kirjutada tegevused vene keeles.

9. klass ehitas tehnoloogiaõpetuses rattahoidjaid. Projekti käigus kavandati töökäik, planeeriti vajalike materjalide kogused, koostati joonised, arvutati ühendusnurkade kraadid ning lõpuks ehitati töö valmis.

9. klassid kordasid vene keele tunnis sõnu teemal: “Vaba aeg”. Pandi kokku sõnakaarte ja liiguti laudade vahel.

Aktiivsed vahetunnid:

Kooli sünnipäeva sai lisaks tordi söömisele tähistada (7.11) liikudes. Õpilased said päeva jooksul vahetundides täita kooli sünnipäeva viktoriini, mille vastused olid üles pandud ka koolimaja seintele. Kõik õpilased, kes viktoriini lehele õiged vastused kirja said, said endale auhinna valida

10. novembril viis spordiaktiiv õuevahetundides läbi “Mardipäeva kommijahti”, millest võtsid osa nii lasteaia lapses kui kooli õpilased. Staadionile oli peidetud punaseid lipukesi, mille mängujuhile viimise ja küsimusele vastamise järel sai vastutasuks kommi.

25. novembril toimus kadripäeva raames samuti lipukeste otsimine.

26. novembril käisid 8 spordiaktiivi liiget koos õpetaja Reelikaga Tartus. Tartu Ülikooli sporditeaduste- ja füsioteraapia instituut on läbi viimas juhendatud õuevahetundide projekti, millesse ka meie kooli osalema kutsuti. Tartus käidi erinevaid mänge õppimas ja läbi proovimas.

Spordiuudiseid:

Ka sel aastal korraldasime isadepäevaks miskit sportlikku – isad said koos oma lastega kehalise tunnis osaleda. Lähemalt saab lugeda SIIT.

Harjumaa koolidevaheliste võistluste juures jõudis järg rahvastepallini. Kuidas meie kooli võistkondadel läks on kirjas SIIN.