Kevadine õuesõppenädal 2025

Juba viiendat kevadet järjest kutsus TÜ Liikumislabor kõiki koole maikuu esimesel nädalal (5.-9. mail) õue õppima.

7V ja 7R klass alustasid õuesõppenädalat vene keele tunnis mängides ja numbreid korrates. Mängiti 3 mängu: 

1. “Kaardikull” – õpilastel oli kõigil käes 2 mängukaarti. Liikumine toimus muusika saatel ,pausi ajal liideti kaartide peal olevad arvud kokku ja vahetati paarilisega kaardid. 

2. mäng “Popkorniralli” – õpilased pidid panema popkornid õigetele alustele. 

3. mäng – tuli üles leida õuealalt 20 numbrit vene keeles ja need ära tõlkida, eelnevalt tuli salakirjast leida üles 15 numbrit.

8A ja 8J klass tegid samuti vene keele tunnis õuesõpet. Õpilased kordasid liikumist väljendavaid tegusõnu. 

1. mäng: “Piitsaga targaks” – õpilased pidid kuulama õpetaja väidet ja lööma piitsaga, kas punasele või rohelisele kaardile, olenevalt sellest, kas väide oli õige või vale. 

2. mäng – õpilastel tuli salakirjast leida üles 11 liikumist väljendavat tegusõna ja siis otsida õuealalt üles 26 küsimust teema kohta. Kasutatada võis keeltekool.eu lehel olevaid helifaile sõnade kordamiseks.

7. mail oli seoses 9. klassi matemaatika eksamiga ülejäänud koolis robootika ja inseneeriapäev. Toimus erinevaid robootika ja tehnoloogiaga seotud töötube ning muuhulgas toimus paar tegevust ka õues. Näiteks meisterdati Merkuuri töötoas fidget spinner’eid, toimus orienteerumine Navicup rakendusega ning algklassid lõpetasid oma päeva ja tegid kokkuvõtteid õues. 

3. klass käis peale töötubasid ka ratastega asulasõitu tegemas.

Neljapäeval käis 3. klass eesti keele tunnis õues. Algul pidid ühendama maakonna ja vaatamisväärsuse. Seejärel said tekstidelt kontrollida, kas nad ühendasid õigesti. Kiiremad harjutasid ka küsimuste moodustamist loetud tekstide põhjal.

Reede oli nii mõnegi klassi jaoks aeg “teeme ära” kampaaniast tagantjärele osaleda. 4. klass alustas reedet sammude kogumise ja prügi korjamisega, 3. klass koristas rahvamaja ja kooli ümbrust, 1M koristas staadionit.

5. klass käis õues sõnaliike kordamas ja mängis mängu “Pikem rivi”, lahendas ning koostas anagramme.

Spordiaktiiv pidas oma igareedest koosolekut taaskord õues kõnnikoosolekuna. Arutasime järgmise õppeaasta plaane ja mõtteid. 

Ka pikapäevarühm toimetas nädala jooksul usinalt õues. Esmalt tegeleti leiutamisega –  teemaks tuulekohe. Seejärel käidi enda tehtud lohesid test-lennutamas. Järgmisel päeval parendati oma lohesid ja lõpuks prooviti päris lohe lennutamist.