Mõnusalt talvist vaheaega! (LKK uudiskiri #10)

November

November algas üle-eestilise õuesõppenädalaga “Sügis kutsub taas õue õppima”. Meie toimetustest õues saab lugeda SIIT.

7. novembri õhtul toimus koolimaja ümbruses saabuva isadepäeva puhul lasteaia ja kooli koostööna “Isadepäeva orienteerumine”. Lähemalt saab lugeda SIIT.

Kuna mardipäeva nädalal oli palju teisi toimetusi, siis mardipäeva tähistasime koolis 11.novembril. Toimus juba traditsiooniks saanud mardipäeva kommijaht, kus sai õuevahetundide ajal väljas punaseid lipukesi otsida ning nende vastu kommi lunastada.

Alustasid saalivahetunnid, et õpilased pikkasid vahetunde ikka liikudes veeta saaks ka siis kui ilm õue ei kutsu.

Lisaks õuesõppenädalale mahtus novembrisse ka tubaseid aktiivseid ainetunde:

4. klass õppis koolimaja peal mõõtkava teemat. Õpilased leidsid erinevaid esemeid ja joonestasid need etteantud mõõtkava järgi.

5. klass kordas suulise vene keele tunnis värvide nimetusi ja numbreid. Koridorist tuli üles leida lumehelbekesed ja öelda õpetajale lumehelbe taga olev värv ning ees olev number vene keeles.

Samuti korrati värvide nimetusi memoriini mängides.

6. klass õppis omastavaid asesõnu “minu oma ja sinu oma” vene keele tunnis liikudes. Pilt tuli panna õigesse karpi.

6. klass mängis vene keele tunnis ka liikumismängu: “Kuidas läheb?”. Mäng käib nii, et õpilased istuvad ringis ja üks õpilane on ringi sees, üks istekoht on puudu. Õpilane peab ennast tutvustama ja küsima kaasõpilase nime ning tundma huvi selle vastu, kuidas tal läheb. Vastavalt vastusele tuleb liikuda. “Hästi” – kõrvalistujad vahetavad omavahel kohad. “Halvasti” – keegi ei liigu ja ringi sees olev õpilane peab esitama küsimuse uuesti kellelegi teisele. “Suurepäraselt” – kõik vahetavad kohad.

7R aktiivne ainetund vene keeles. Tunni alguses vaadati grammatikavideot “Omadussõna ühildamine nimisõnaga” ja kuulati helifaili omadussõnadega. Seejärel liiguti koridori, kus algas QR-koodi jaht. Üles tuli leida 12 lehte QR-koodidega. Paaristööna tuli tõlkida sõnapaarid omadussõna ja nimisõnaga.

Ka 7R klass kordas vene keeles värvide nimetusi liikudes. Mängiti memoriini, purgikaante alt tuli üles leida värvide paarid ja öelda need vene keeles.

7V klass õppis vene keelt liikudes ja läbi mängude. Teemaks värvide nimetused. Esimeses mängus oli vaja ringis täringut edasi anda muusika saatel. Kõlas venekeelne laul “Värvid”. Muusika seisma jäädes pidi täringu hoidja nimetama täringul oleva värvi. Teise mänguna toimus värvitornide ehitus. Võistkondadena pandi kokku värvitornid tahvlile kirjutatud värvide järgi. Kolmanda mängu jaoks oli põrandale ja laudadele pandud värvilised käed ja jalad, õpetaja nimetas värve ja õpilased liikusid õige värvi juurde.

Mõlemad 7. klassid panid värvide teemale punkti liikudes ristsõna lahendades. Ristsõnas olid ainult numbrid, küsimusi polnud. Küsimused tuli koridorist lumehelveste tagant üles leida ja siis ristsõnasse kirjutada.

8A klass õppis aktiivses vene keele tunnis, kuidas sõbraga kohtumist kokku leppida. Korrati kellaaegasid. Koostati selleteemalisi dialooge ja tehti endale ise lausekaardid, mida sõbraga vahetades tõlgiti.

Aktiivsust jagus ka tundidest väljapoole, sest toimusid nii mõnedki võistlused, millest Raasiku Kool osa võttis (loe siit: https://raasikukool.edu.ee/2024/11/28/november-spordis-2024/)

Kadripäeval (25.11) viisid mängujuhid taaskord õuevahetundides kommijahti läbi. Lisaks liikusid Kadrid esimeste tundide ajal algklassides ringi ning panid lapsed liikuma.

Õpilaste suurel nõudmisel ja spordisaali vabade aegade klappimisel startis ka “õpetajate ja õpilaste” võrkpalli mängimine.

Detsember

Jõulukuu algus tähendas viimaseid ettevalmistusi klassidevaheliseks tantsuvõistluseks, mis toimus 5. detsembril. Lähemalt saab tantsuvõistlusest lugeda SIIT.

Detsember tähendab ka advendikalendrite aega. Sel aastal sai laenatud Kääpa Kooli valmistatud liikumispauside advendikalendrit Liikuma Kutsuva Kooli facebooki grupist ning nii mõnigi õpetaja kasutas kalendrit oma ainetunnis.

Paljudes ainetundides valitses jõulumeeleolu, kuid lisaks liikumispausidele ei unustatud ka muud õppimist liikudes teha. Näiteks 3. klass kordas eesti keele kontrolltööks liikudes. Otsiti koridorides harjutusi ja lahendati neid.

4. klass lahendas liikudes liiklustesti ülesandeid.

Samuti korrati kaashäälikuühendeid liikudes ja bingot mängides.

5. klass kasutas Kuulsaali pakkumist ja käis aktiivset klassi jõuluhommikut veetmas bowlingukuule veeretades.

6. klass õppis vene keele tunnis jõuluteemalist sõnavara. Mängis pärlikaartide järgi liikudes valikvastustega mängu. Tegi jõuluteemalisi tutvumisdialooge.

7R ja 7V klassid mängisid vene keele tunnis liikudes ja ilma nutiseadmeta Kahooti. Teema: Küsisõnad. Tuli valida õige vastus ja liikuda õige värvi juurde.

9. klass käis vaheaja eel Tervishoiumuuseumis kuulamas programmi “Terve tervis toidus” ning arutamas tervislikust eluviisist ja tasakaalustatud toitumisest.

11. detsembri õuevahetundides said kõik soovijad spordisaalis “Päkapiku takistusrada” läbida. Mängujuhid ehitasid saali pugemist, ronimist, tasakaalu ja teisi osavust nõudvatest elementidest koosneva takistusraja. Raja lõppu oli päkapikk raja läbijatele ka mõned kommid toonud.

Lõppema hakkav aasta tähendab kokkuvõtteid ka Harjuspordi kompleksarvestuses. 2024. aastal osales Raasiku Kool kompleksarvestuse aladest viiel alal (8st): võrkpall, jalgpall, korvpall, kergejõustik ja rahvastepall. Võita õnnestus jalgpalli eest väikeste koolide karikas. Lisaks võrkpallis ja rahvastepallis napilt teine koht ja korvpallis kolmas. Kompleksarvestuse väikeste koolide koondarvestuses saavutas Raasiku Kool 2. koha.