Õuesõppenädal “Taas sügise säras õue õppima”

 

Tartu Ülikooli liikumislabori üleskutsel toimus 6.-10. novembril õuesõppenädal “Taas sügise säras õue õppima”. 

Ilm oli terve nädala vältel küllaltki sügisene, kuid väga suur rõõm oli näha kui paljud õpetajad ja klassid sombusest ilmast hoolimata õues õppimas käisid. 

1. klassid käisid vaatamas põllul tärkavat talivilja ning tuletasid meelde, millisest viljast mida valmistatakse.

1.M klass käis loodusest ka muusikariistu otsimas.

2.K klass alustas õues õppimist juba eelmisel nädalal kui klassikoosolekut õues kõnnikoosolekuna pidamas käidi.

Sel nädalal toimus 2.K klassi eesti keele tund õues. Otsiti teksti, vastati küsimustele ja saadi teada, et eesti keeles on sõna algul K, P ja T.

2.P klass uuris matemaatika tunnis liitmise ja lahutamise seoseid.

Nii 2.K kui ka 2.P klass õppisid sel nädalal kehaosasid ning muutsid oma tunnid liikuvaks.

3. klass õppis õues eesti keele tunni ajal. Kuulati etteloetud lugu ning staadionil paarilisega jalutades arutleti ülesannete üle. Tund lõpetati sügise pildistamisega. 

4. klass mängis õues matemaatika peitust tehtejärjekorra ja korrutamise kordamiseks.

Vene keele tundide ajal said kõik klassid õuesõpet teha. 5. klass käis suulise vene keele tunni ajal õues numbreid kordamas. Lisaks õpiti nädalapäevi ja oma vanuse ütlemist. 

6.-9. klasside õpilased pidid aga orienteeruma ja Navicup rakenduse abil õppeaasta jooksul õpitud sõnavara kordama. 

6.E klassi õpilased said olla “Kiviaja kuntsnikud”. Õpilased pidid looma etteantud koopamaalingute järgi pildid.

6.E klass käis õues ka eesti keele reegleid kordamas. Selleks kasutati pärlikaarte.

6.E käis eesti keele tunni ajal staadionil ka õigekirjareegleid kordamas.

6. klassid, 7.A, 8.S ja 9. klass tegid õues matemaatikat QR-koodide abil. 6. klassidel olid teemaks murrud, 7.A klassil ratsionaalarvud, 8.S klassil hulkliikmed ja 9. klassil ruutvõrrandid. 

7. klassid käisid samuti ajaloo tunni ajal õues. Nemad pidid üles otsima küsimused, leidma küsimustele vastuse õpiku abiga ja vastustest moodustama ise ristsõna. Boonuseks oli iga küsimuse juures ka üks liigutus, mida pidid pärast vastuse kirja panemist tegema.

8.A klass õppis õues jaguvuse tunnuseid ja meenutas, mida tähendab number, arv ja algarv. Koolimaja lähiümbrusest otsiti autode numbreid ja vaadati, millised moodustunud arvud osutusid algarvudeks ning millised tuli märkida 2ga, 3ga, 5ga, 6ga, 9ga ja/ või 10ga jaguvaks.

Õpetajad Dina ja Pirgit toimetasid õues oma õpilastega ühiselt ning lõimisid 7. ja 4. klassi matemaatika ning loodusõpetuse.

Lisaks toimus mängujuhtide abil neljapäeval mardipäeva kommijaht “leia-vasta-naudi”. Koolimaja ümbrusesse olid peidetud punased lipukesed, mille leidmise korral pidi vastama mardipäevaga seotud küsimusele ning õige vastusega sai endale kommi lunastada.